شناسه پست: 899
بازدید: 220

گاهی وقت ها پیش می آید که شما یک آبجکت را از جای دیگری وارد پروزه فعلی تری دی مکس می کنید ولی تکسچرهای آن در پروژه لود نشده است یا اینکه پروژه ای را از همکارانتان گرفته اید تا تغییراتی در آن اعمال کنید ولی مسیر تکسچرهای پروژه در سیستم شما ناشناس است و قاعدتا تکسچرهای آن در پروژه تان نشان داده نمی شوددر چنین شرایطی چه باید کرد؟
اگر شما هم به چنین مشکلی برخورده اید این آموزش را دنبال کنید در این آموزش نحوه معرفی مسیر تکسچر به تری دی مکس را یاد می گیرید.

نحوه انتقال متریال تری دی مکس

برای افزودن آن فایل‌ها، به دکمه تنظیم رندر این نرم‌افزار در بالای پانل مشترک و در سمت راست بالای این نرم‌افزار بروید. پس از کلیک بر روی این دکمه، کادر تنظیمات Render باز می شود. روی دکمه Render این کادر کلیک کنید و با کلیک بر روی آن کادر محاوره ای Missing Map Files برای افزودن فایل های از دست رفته باز می شود.

3ds Max Blocks - 12

اکنون برای باز کردن کادر فایل مسیر، روی دکمه Browse این کادر گفتگو کلیک کنید.

3ds Max Blocks - 13

پس از کلیک بر روی دکمه Browse در این کادر گفتگو. با افزودن کادر مسیر فایل با نام «Configure External File Paths» باز خواهد شد. روی دکمه افزودن این کادر محاوره ای کلیک کنید.

3ds Max Blocks - 14

پس از کلیک بر روی دکمه افزودن در این کادر محاوره‌ای، کادر محاوره‌ای جدیدی باز می‌شود که به نام «Choose New External Files Path» نامیده می‌شود. پوشه ای را که فایل دانلود شده یک مدل را در آن ذخیره کرده اید باز کنید و از آنجا فایل بافت را انتخاب کنید. پس از انتخاب فایل بافت، روی دکمه Use Path در کادر محاوره ای جدید کلیک کنید.3ds Max Blocks - 15

مسیر فایل بافت در کادر «Configure External File Paths» اضافه می‌شود. اکنون روی دکمه Ok این کادر محاوره ای کلیک کنید تا مسیر بافت آن بلوک یا مدل را به بلوک اختصاص دهید.

3ds Max Blocks - 16

وقتی روی دکمه Ok آن کادر کلیک می‌کنید، به صفحه کادر گفتگوی Missing Map Files باز می‌گردید. اکنون روی دکمه Continue در کادر محاوره ای Missing Map Files کلیک کنید.3ds Max Blocks - 17

اکنون، می‌توانید بافت و سایر دارایی‌های مدل خود را در کادر رندر ببینید، که همان بلوک دانلود شده ما است.

3ds Max Blocks - 18

به این ترتیب با نحوه معرفی مسیر تکسچر به تری دی مکس آشنا شدید و دیگر لازم نیست نگران چگونگی استفاده از آبجکت های آماده در تری دی مکس  باشید و پس وارد کردن فایل های آماده به تری دی مکس ، می توانید متریال های ساخته شده به همراه تکستچر ها و مپ های آن را نیز به راحتی در تری دی مکس وارد نمایید.

سایر مطالب سایت

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران یکی از جذابترین حوزه های گرافیک سه بعدی ست که با طراحی کابینت مدرن تفاوت های اساسی دارد و نیاز به سطح مهارتی بسیار بالاتری در مدلینگ آن است.استفاده از ابزارهای زیبا و پر پیچ و [...]

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس در عین اینکه یک تخصص پولساز است می تواند یک تفریح فوق العاده و جذاب برای گزران اوقات فراغت هر کسی باشد.با توجه به زقابتی [...]

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

  ابزار move tool اولین آیکون در جعبه ابزار سمت چب فتوشاپ می باشد. این ابزار جهت جا به جایی تصاویر و ناحیه های انتخاب شده مورد استفاده قرار می گیرد. کلید میانبر: V نکته: با نگه داشتن کلید [...]

تنظیمات Frame Buffer در پنجره رندر ستاپ

تنظیمات Frame Buffer در پنجره رندر ستاپ

در این مقاله به سراغ تنظیمات فریم بافر در تب vray از تنظیمات رندر وی ری در تری دی مکس خواهیم رفت و هر آنچه لازم است در مورد فریم بافر بدانید را از منبع اصلی تشریح خواهیم کرد.همانطور که در تصویر [...]