آموزش دستور Symmetry در تری دی مکس
گاهی هنگام مدلسازی بعضی از طرحها نیاز نیست که همه شکل را به صورت کامل مدلسازی کنید شما میتوانید با استفاده از مدیفایرها و ابزارهای مختلف نصفه دیگر مدل خود را با قرینه سازی تکمیل کنید و مدل خود را سریع تر شبیه سازی کنید شناخت مدیفایرها و استفاده از آنها به شما کمک میکند تا راحت تر و سریع تر ترسیمات خود را در تری دی مکس انجام دهید و مدلهای خود را ویرایش کنید امروز قصد داریم یکی دیگر از مدیفایرهای نرمافزار تری دی مکس را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن بتوانید با قرینه سازی قسمتی از مدلها، طرحهای خود را سریع تر شبیه سازی کنید. این مدیفایر Symmetry نام دارد که برای قرینه سازی احجام و مدلهای ترسیم شده در تر ی دی مکس مورد استفاده قرار میگیرد. برای آموزش نرمافزار تری دی مکس به صورت صفر تا صد میتوانید از سایت آپادمی پکیج آموزش تری دی مکس را تهیه کنید.
نحوه اجرای مدیفایر symmetry در تری دی مکس
امروز میخواهیم برای قرینه سازی از مدیفایر Symmetry استفاده کنیم. برای اجرای مدیفایر ابتدا آبجکت مورد نظر را انتخاب کرده و بعد از تب modify در command panel مدیفایر symmetry را انتخاب کنید. سپس با کلیک کردن بر روی مدیفایر symmetry مدیفایر را به حالت انتخاب در بیاورید.
پس از انتخاب و اعمال مدیفایر Symmetry با کلیک روی فلش کنار مدیفایر و انتخاب گزینه Mirror میتوانید با جابجا کردن محورهای حرکت، مدل خود را در محور مورد نظر قرینه کنید.
پارامترهای مدیفایر Symmetry در تری دی مکس
پس از تعیین محور مورد نظر برای قرینه سازی از قسمت parameters به سراغ گزینههای موجود در این قسمت میرویم و شما را با کاربرد هر یک آشنا خواهیم کرد.
بخش parameters در مدیفایر Symmetry
در قسمت اول همانطور که در تصویر مشاهده میکنید سه محور x ، Y، Z وجود دارد که شما میتوانید با انتخاب یکی از این سهه محور مشخص کنید که قرینه سازی بر اساس کدام یک از محورهای x ، Y، Z انجام شود. همچنین شما میتوانید با زدن تیک گزنه flip قرینه سازی را در جهت معکوس انجام می دهید.
در ائامه پارامترهای این مدیفایر دو گزینه دیگر وجود دارد که عبارت اند از:
Slice Along Mirror: همانطور که مشاهده میکنید تیک این دو گزینه به صورت پیش فرض فعال میباشد و با فعال بودن این گزینه محل تلاقی دو شئ با یکدیگر برای شما حذف خواهد شد.
Weld Seam: با فعالکردن تیک این گزینه امکان جوشدادن ورتکسهای (Vertex) شکل اصلی و قرینه آن امکانپذیر خواهد شد.