زیر مجموعه های standard primitives
3ds Max شامل مجموعهای از 11 زیر مجموعه standard primitives است (همچنین به Extended Primitives مراجعه کنید). میتوانید بهآسانی با ماوس در ویوپورت، اشکال اولیه را ایجاد کنید. بیشتر آنها را میتوان از صفحهکلید نیز تولید کرد. این موارد اولیه در عرضه Object Type و در منوی Create فهرست شده اند.
نکته: هنگام ایجاد یک حجم اولیه که به دو یا چند مرحله نیاز دارد، مانند Cylinder یا Torus، میتوانید از ماوس برای حرکت و چرخش درگاه دید بین مراحل استفاده کنید. برای حرکت دادن درگاه دید، با دکمه وسط ماوس بکشید یا چرخ ماوس را اسکرول کنید. برای چرخش در مدار نمای، Alt را نگه دارید و با دکمه وسط ماوس بکشید یا چرخ ماوس را اسکرول کنید.
همچنین در عرضه Object Type گزینه AutoGrid موجود است که به شما امکان می دهد یک شی را روی سطح یک شی دیگر ایجاد کنید.
میتوانید اشیاء اولیه استاندارد را به اشیاء مش قابل ویرایش، اشیاء پلی قابل ویرایش و سطوح NURBS تبدیل کنید.
همه زیر مجموعه standard primitives دارای کنترل های نام و رنگ هستند و به شما امکان می دهند مقادیر اولیه را از صفحه کلید وارد کنید.
TextPlus یک شی متنی همه کاره را ارائه می دهد. شما می توانید یک طرح کلی یا یک هندسه توپر، اکسترود شده و اریب ایجاد کنید. گزینه های اضافی به شما امکان می دهد فونت ها و سبک های مختلف را بر اساس هر کاراکتر اعمال کنید و انیمیشن و جلوه های ویژه اضافه کنید.