شناسه پست: 1753
بازدید: 135

زیر مجموعه های standard primitives

3ds Max شامل مجموعه‌ای از 11 زیر مجموعه standard primitives است (همچنین به Extended Primitives مراجعه کنید). می‌توانید به‌آسانی با ماوس در ویوپورت، اشکال اولیه را ایجاد کنید. بیشتر آنها را می‌توان از صفحه‌کلید نیز تولید کرد. این موارد اولیه در عرضه Object Type و در منوی Create فهرست شده اند.

نکته: هنگام ایجاد یک حجم اولیه که به دو یا چند مرحله نیاز دارد، مانند Cylinder یا Torus، می‌توانید از ماوس برای حرکت و چرخش درگاه دید بین مراحل استفاده کنید. برای حرکت دادن درگاه دید، با دکمه وسط ماوس بکشید یا چرخ ماوس را اسکرول کنید. برای چرخش در مدار نمای، Alt را نگه دارید و با دکمه وسط ماوس بکشید یا چرخ ماوس را اسکرول کنید.

همچنین در عرضه Object Type گزینه AutoGrid موجود است که به شما امکان می دهد یک شی را روی سطح یک شی دیگر ایجاد کنید.

می‌توانید اشیاء اولیه استاندارد را به اشیاء مش قابل ویرایش، اشیاء پلی قابل ویرایش و سطوح NURBS تبدیل کنید.

همه زیر مجموعه standard primitives  دارای کنترل های نام و رنگ هستند و به شما امکان می دهند مقادیر اولیه را از صفحه کلید وارد کنید.

TextPlus یک شی متنی همه کاره را ارائه می دهد. شما می توانید یک طرح کلی یا یک هندسه توپر، اکسترود شده و اریب ایجاد کنید. گزینه های اضافی به شما امکان می دهد فونت ها و سبک های مختلف را بر اساس هر کاراکتر اعمال کنید و انیمیشن و جلوه های ویژه اضافه کنید.

 

سایر مطالب سایت

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران یکی از جذابترین حوزه های گرافیک سه بعدی ست که با طراحی کابینت مدرن تفاوت های اساسی دارد و نیاز به سطح مهارتی بسیار بالاتری در مدلینگ آن است.استفاده از ابزارهای زیبا و پر پیچ و [...]

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس در عین اینکه یک تخصص پولساز است می تواند یک تفریح فوق العاده و جذاب برای گزران اوقات فراغت هر کسی باشد.با توجه به زقابتی [...]

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

  ابزار move tool اولین آیکون در جعبه ابزار سمت چب فتوشاپ می باشد. این ابزار جهت جا به جایی تصاویر و ناحیه های انتخاب شده مورد استفاده قرار می گیرد. کلید میانبر: V نکته: با نگه داشتن کلید [...]

تنظیمات Frame Buffer در پنجره رندر ستاپ

تنظیمات Frame Buffer در پنجره رندر ستاپ

در این مقاله به سراغ تنظیمات فریم بافر در تب vray از تنظیمات رندر وی ری در تری دی مکس خواهیم رفت و هر آنچه لازم است در مورد فریم بافر بدانید را از منبع اصلی تشریح خواهیم کرد.همانطور که در تصویر [...]