کلیدهای-میانبر-در-تری-دی-مکس
شناسه پست: 590
بازدید: 160

میانبرها در نرم افزار تری دی مکس

نرم‌افزار 3D max در شرکت‌های مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آنها شرکت‌های انیمیشن، بازی‌های ویدیویی، تلویزیون و استودیو فیلم برای مدل‌سازی هستند. میانبرها در 3D max به شما فضای کاری سریع و اولیه در پروژه کاری شما را می دهند. میانبرها راه سریعی برای فعال کردن هر فرمانی با استفاده از چند کلید میانبر از دکمه های صفحه کلید هستند.

وقتی روی یک پروژه بسیار بزرگ و تجاری کار می کنید، باید پروژه تکمیل شده خود را به موقع و با حداکثر دقت ارائه دهید. دانستن میانبرها به یک امتیاز مثبت برای شما تبدیل می‌شود و به شما کمک می‌کند تا موقعیت معتبر خود را در منطقه کاری خود ایجاد کنید.

میانبر های ویوپورت برای طراحی در 3D Max

در نرم افزار 3D max چهار ناحیه کار وجود دارد که عبارتند از نمای بالا، نمای جلو، نمای چپ و آخرین مورد نمای پرسپکتیو است. ما می توانیم هر زمان که بخواهیم هر کدام از آنها را برای طراحی مدل خود انتخاب کنیم.

3D Max Short Cuts

برای استفاده از میانبرها در اینجا، اول از همه، باید چند شی را در نمای خود ترسیم کنیم.

Objects in Viewport


میانبر انتخاب همه موضوعات در تری دی مکس

برای انتخاب همه اشیاء موجود در مدل ما استفاده می‌شود. برای انتخاب همه اشیا به طور همزمان، Ctrl + A را روی صفحه کلید فشار دهید. تمام انتخاب ها را می توان به شکل یک خط آبی آسمانی در اطراف شی انتخاب شده مشاهده کرد.

Selecting all objects


برای لغو انتخاب، Ctrl + D را روی صفحه‌کلید فشار دهید.

Deselecting objects


میانبر قفل آبجکت در تری دی مکس

برای انتخاب یک شی جداگانه و قفل کردن انتخاب ما روی این شی استفاده می‌شود. پس از فعال سازی این گزینه، نمی توانیم همزمان شی دیگری را انتخاب کنیم. کلید Spacebar را روی صفحه کلید فشار دهید. برای فعال کردن این گزینه روی شی مورد نظر برای قفل کردن کلیک کنید.

3D Max Short Cuts 5


میانبر حالت WireFrame

برای حالت Wireframe شی، F3 را روی صفحه کلید فشار دهید.

WireFrame Mode Shortcut


مجدداً F3 را روی صفحه کلید فشار دهید تا به حالت سایه دار شیء برگردید.

میان‌بر :  F4 را از صفحه‌کلید فشار دهید تا هم‌زمان Edge Faces و چهره سایه‌دار شیء را مشاهده کنید.

Edge faces shortcut


میانبر انتخاب هر شی با نام

ما می‌توانیم هر شیء با نامی را برای انتخاب فشار دادن H در صفحه‌کلید انتخاب کنیم. کادر محاوره‌ای با نام «انتخاب از صحنه» باز می‌شود.

Select From Scene

برای انتخاب روی نام شیء کلیک کنید.

Object Name

دکمه تایید را فشار دهید.

3D Max Short Cuts 10

برای میانبر بعدی، روی مدل جعبه کلیک کرده و روی آن راست کلیک می کنیم. یک کادر محاوره ای باز می شود، روی گزینه تبدیل به  بروید. روی گزینه Convert to Editable poly کلیک کنید.

Convert to Editable poly

اکنون چند میانبر را در اینجا خواهیم دید. برای مشاهده حالت راس، 1 را روی صفحه کلید فشار دهید.

3D Max Short Cuts 12

برای حالت Edge روی صفحه کلید 2 را فشار دهید.

Edge Mode

برای حاشیه، روی صفحه کلید 3 را فشار دهید.

Short cut for select any object with name 7

برای چند ضلعی، 4 را روی صفحه‌کلید فشار دهید.

Short cut for select any object with name 8

روی صفحه‌کلید عنصر، 5 را فشار دهید.

Short cut for select any object with name 9

7 را روی صفحه‌کلید فشار دهید تا تعداد پلی‌ها را در صحنه مدل‌سازی پلی‌تان به صورت حداکثر سه بعدی ببینید.

Short cut for select any object with name 10

تمام میانبرهای فوق این نقطه به ما در کار ما در حین مدلسازی پلی کمک می کند.

8 را روی صفحه کلید برای Environment and Effect فشار دهید. ما می توانیم پس زمینه هر بیت مپ را از اینجا تنظیم کنیم و رنگ را تغییر دهیم و جلوه ای بدهیم.

.

Environment and effect short cut 1


میانبر نمایش سریع شیء پنهان در ویوپورت

وقتی شیء ترسیم شده ما به نحوی از ناحیه کاری ما نامرئی می شود، برای دسترسی سریع می توایند از کلید های زیر استفاده کنید:

Relocating our hidden object

برای یافتن یا جابه‌جایی شیء روی صفحه‌نمایش، Z روی صفحه‌کلید را فشار دهید.

Relocating our object


میانبر حالت ایزوله

Alt + Q را روی صفحه کلید فشار دهید تا حالت ایزوله فعال شود. حالت انزوا به ما دید عمیقی از هر شی منحصر به فرد می دهد.

Isolation mode short cut 1

دکمه خروج را فشار دهید تا از دکمه موجود در گوشه پایین صفحه خارج شوید.

Isolation mode short cut 2

میانبر برای افزایش و کاهش اندازه نماد مختصات: برای افزایش اندازه نماد مختصات، دکمه ++ را روی صفحه کلید فشار دهید.


Increasing and Decreasing size

و دکمه  –  را فشار دهید تا اندازه نماد مختصات کاهش یابد.

Decreasing size


میانبر رندر در تری دی مکس

Shift + Q را روی صفحه کلید فشار دهید تا جلوه رندر را ببینید.

Render short cut

میانبر تنظیم رندر

F10 را روی صفحه‌کلید فشار دهید، کادر محاوره‌ای تنظیم رندر باز می‌شود.

Render Set Up short cut

در اینجا می توانیم برخی تنظیمات رندر را بر اساس نیاز خود تنظیم کنیم.


میانبر متریال ادیتور

برای ویرایشگر مواد، M را روی صفحه‌کلید فشار دهید؛ یک کادر محاوره ای یا ویرایشگر مواد باز خواهد شد.

Material Editor 3D Max short cut

ما می‌توانیم از اینجا متریال را برای شیء خود تنظیم کنیم، رنگ‌های یک شی و بسیاری از تنظیمات دیگر را برای ارائه دید واقعی و مؤثر به شیء خود تنظیم کنیم.

Material Editor 3D Max short cut 2

میانبر کپی پیست کردن در تری دی مکس

مخروط به معنای ایجاد یک کپی از شی با اندازه و شکل یکسان است. Ctrl + V را روی صفحه‌کلید فشار دهید تا بعد از انتخاب شیء، شیء را مخروطی کنید.

Cone short cut 1

یا می توانید به سادگی روی شی کلیک کنید و با نگه داشتن دکمه shift صفحه کلید نشانگر ماوس را بکشید تا آن شیء مخروطیشود.

Cone short cut 2


میانبر شیشه ای کردن آبجکت در تری دی مکس:

حالت x-ray به این معنی است که با فعال کردن این حالت می‌توانیم شی دوم را که در پشت جسم اول قرار دارد، ببینیم. Alt + X را روی صفحه‌کلید را فشار دهید تا این حالت انتخاب شود.

X-ray mode 3D Max short cut


کلید میانبر اسنپ

Snap، مدل‌سازی را آسان می‌کند. برای فعال کردن snapping برای اشیا، S را روی صفحه‌کلید فشار دهید.

Snap tool 3D Max short cut

اینها همان میانبرهایی هستند که اغلب در نرم افزار 3D max استفاده می شود

جمع بندی و نتیجه گیری

پس از نگاهی به میانبرهای نرم افزار 3D max، سرعت بسیار بالایی در مدل سازی شی خود در طول کار پروژه را تجربه خواهید کرد. میانبرها روش کار شما را سرعت می بخشد و تخصص شما را در نرم افزار 3D max افزایش می دهد.

سایر مطالب سایت

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران یکی از جذابترین حوزه های گرافیک سه بعدی ست که با طراحی کابینت مدرن تفاوت های اساسی دارد و نیاز به سطح مهارتی بسیار بالاتری در مدلینگ آن است.استفاده از ابزارهای زیبا و پر پیچ و [...]

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس در عین اینکه یک تخصص پولساز است می تواند یک تفریح فوق العاده و جذاب برای گزران اوقات فراغت هر کسی باشد.با توجه به زقابتی [...]

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

  ابزار move tool اولین آیکون در جعبه ابزار سمت چب فتوشاپ می باشد. این ابزار جهت جا به جایی تصاویر و ناحیه های انتخاب شده مورد استفاده قرار می گیرد. کلید میانبر: V نکته: با نگه داشتن کلید [...]

تنظیمات Frame Buffer در پنجره رندر ستاپ

تنظیمات Frame Buffer در پنجره رندر ستاپ

در این مقاله به سراغ تنظیمات فریم بافر در تب vray از تنظیمات رندر وی ری در تری دی مکس خواهیم رفت و هر آنچه لازم است در مورد فریم بافر بدانید را از منبع اصلی تشریح خواهیم کرد.همانطور که در تصویر [...]