در این آموزش ابتدا پارچه ابریشمی را در محیط واقعی بررسی میکنیم و سپس متریال آن را در تری دی مکس و با استفاده از انجین پرقدرت ویری شبیه سازی میکنیم. با استفاده از متریال ویری نحوه رنگ بندی و بازتاب پارچه ابریشمی را میسازیم و سپس از آن یک رندر میگیریم تا نتیجه نهایی کار را ببینیم.ویدئو بالا بخش بسیار کوچکی از یک دوره کاملا حرفه ای در زمینه ساخت انواع متریال های حرفه ای در ویری است که پس از طی این دوره انقلابی در ساخت متریالسازی شما رقم خواهد خورد.
ساخت متریال پارچه ابریشم:
ابتکار عمل در شبیه سازی پارچه ابریشم با Falloff استفاده می کنیم و رنگ اصلی را برای متریال اول ورنگ کم رنگ تر نسبت به رنگ اصلی را برای متریال دوم در نظر می گیریم.
در Curve Editor مپ Falloff از ساختار زیر استفاده کنید.
شبیه سازی ابریشم طرح دار :
1)از ساختار Fahoff متریال فبلی در قسمت Diffuse به مپ Mix تغییر می دهیم.
2)در مپ اول Mix از متریال قبلی پارچه ابریشمی که از مپ FALLOFF در آن استفاده شده استفاده می کنیم.
3)در مپ اول Mix هم همین کار را تکرار می کنیمCurve Editor فالاف مپ می رویم و نمودار را کمی به سمت راست هدایت میکنیم.
(به نمودار کرو ادیتور در زیر توجه کنید).
4)از تکستچر گل که می خواهیم به عنوان طر ح ابریشم نمایش داده شود در قسمت Mixamount استفاده می کنیم.
نکته خیلی مهم:
(دقت کنید از طرح گلدار سیاه وسفیددر قسمت Mixamount استفاده نمایید).
شبیه سازی پارچه مخمل کهنه:
از متریال مخمل قبلی یک کپی تهیه کنید.
روی متریالVraxmtlکلیک کنید وآن را به Vrax bendmtl تبدیل نمایید ومتریال قدیمی را نگاه دارید.
در قسمت material Coat نیز از متریال قسمت Base materialاستفاده می کنیم و برای ترکیب این دو در قسمت blendamountاز یک مپ سیاه وسفید کثیف استفاده می کنیم .
برای اعمال تغییرات متریال دوم در قسمت Coatmatrol وارد تنظیمات آن شده واز Curve Editorآن متریال را روشن تر می کنیم.
اضافه کردن حجم به متریال پارچه:
برای این کار کافی است که مپ مناسب در کانال Displacmap وارد کنیم.می تواند به صورت راه راه یا هر چیزی دیگری باشد.
دقت داشته باشید قسمت های سیاه ثابت وقسمت های روشن مپ رشد خواهند کرد وبه سمت بالا می آیند.