این قوانین عبارت است از:
- نوع لنز دوربین و فوکوس صحیح
- نورپردازی مناسب
- VrayFur برای ساخت خز
- VrayHairNextMtl برای ساخت مواد مناسب
- تنظیم رندر برای دستیابی به تصویری واضح و دقیق
- FrameBuffer برای تنظیم نهایی
اول از همه دوربین و قاب را شناسایی کنید. از یک لنز تله فوتو برای زوم روی سوژه استفاده کنید و ناحیه فوکوس را روی قسمتی از خز تنظیم کنید. از دیافراگم برای کنترل شدت اثر DOF استفاده کنید.
- از Dome برای نور محیط استفاده کرد و 2 چراغ مصنوعی را با VrayPlane قرار داد و آنها را در کنار و پشت سوژه را به گونه ای که نور خوبی روی خز و سوژه بتابد.
- خروجی هر منبع نوری را که از ابزار LightMix در V-Ray5 استفاده کردم را ببینید!
- VRayFur یک ابزار بسیار ساده برای ایجاد خز رویه ای است. شما باید با این پارامترها بازی کنید تا به آنچه از نظر ظاهر و شکل خز می خواهید برسید.
- از Noise map برای Density هم استفاده کردم تا تنوع خوبی به پراکندگی آنها بدهم.
خوب طبیعی تر، ابتدا چند ضلعی از مدل را انتخاب کردم و سپس آنها را فقط روی آن قسمت ها پراکنده کردم.
- VRayHairNextMtl ماده ای است که به طور خاص برای رندر کردن مو و خز طراحی شده است و می تواند برای رندر کردن هندسه تولید شده از طریق اصلاح کننده VRayOrnatrixMod، VRayFur اولیه، یا اصلاح کننده 3ds Max Hair&Fur استفاده شود.
- در تنظیمات رندر، تغییراتی را در قسمت Anti Aliasing اعمال خواهیم کرد تا دقت نمونه برداری برای خز را افزایش دهیم.
- در نهایت، ویرایش نهایی را در بافر فریم در حالت لایه انجام می دهیم.
- امیدوارم علاقه مند بوده باشید و این آموزش به شما در انجام پروژه هایتان کمک کند