آموزش-مدلینگ-پارچه-خزدار-در-وی-ری
شناسه پست: 646
بازدید: 148
در این آموزش نحوه ایجاد خز پارچه در 3ds Max و V-Ray را خواهید آموخت. از آنجایی که این خز بسیار نازک است، باید شرایط خاصی را فراهم کرد تا در رندر و تصویر دیده شود. حتی در دنیای واقعی، برای نشان دادن خز در عکس، باید برخی از این قوانین را رعایت کنید.

01 17

این قوانین عبارت است از:

  1. نوع لنز دوربین و فوکوس صحیح
  2. نورپردازی مناسب
  3. VrayFur برای ساخت خز
  4. VrayHairNextMtl برای ساخت مواد مناسب
  5. تنظیم رندر برای دستیابی به تصویری واضح و دقیق
  6. FrameBuffer برای تنظیم نهایی

اول از همه دوربین و قاب را شناسایی کنید. از یک لنز تله فوتو برای زوم روی سوژه استفاده کنید و ناحیه فوکوس را روی قسمتی از خز تنظیم کنید. از دیافراگم برای کنترل شدت اثر DOF استفاده کنید.

02 16

  • از Dome برای نور محیط استفاده کرد و 2 چراغ مصنوعی را با VrayPlane قرار داد و آنها را در کنار و پشت سوژه را به گونه ای که نور خوبی روی خز و سوژه بتابد.

03 18

  • خروجی هر منبع نوری را که از ابزار LightMix در V-Ray5 استفاده کردم را ببینید!

 

04 18

  • VRayFur یک ابزار بسیار ساده برای ایجاد خز رویه ای است. شما باید با این پارامترها بازی کنید تا به آنچه از نظر ظاهر و شکل خز می خواهید برسید.
  • از Noise map برای Density هم استفاده کردم تا تنوع خوبی به پراکندگی آنها بدهم.

05 15

 

خوب طبیعی تر، ابتدا چند ضلعی از مدل را انتخاب کردم و سپس آنها را فقط روی آن قسمت ها پراکنده کردم.

 

06 12

  • VRayHairNextMtl ماده ای است که به طور خاص برای رندر کردن مو و خز طراحی شده است و می تواند برای رندر کردن هندسه تولید شده از طریق اصلاح کننده VRayOrnatrixMod، VRayFur اولیه، یا اصلاح کننده 3ds Max Hair&Fur استفاده شود.

07 11

  • در تنظیمات رندر، تغییراتی را در قسمت Anti Aliasing اعمال خواهیم کرد تا دقت نمونه برداری برای خز را افزایش دهیم.

 

08 10

  • در نهایت، ویرایش نهایی را در بافر فریم در حالت لایه انجام می دهیم.

 

09 10

 

10 17

  • امیدوارم علاقه مند بوده باشید و این آموزش به شما در انجام پروژه هایتان کمک کند

 

سایر مطالب سایت

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران یکی از جذابترین حوزه های گرافیک سه بعدی ست که با طراحی کابینت مدرن تفاوت های اساسی دارد و نیاز به سطح مهارتی بسیار بالاتری در مدلینگ آن است.استفاده از ابزارهای زیبا و پر پیچ و [...]

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس در عین اینکه یک تخصص پولساز است می تواند یک تفریح فوق العاده و جذاب برای گزران اوقات فراغت هر کسی باشد.با توجه به زقابتی [...]

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

  ابزار move tool اولین آیکون در جعبه ابزار سمت چب فتوشاپ می باشد. این ابزار جهت جا به جایی تصاویر و ناحیه های انتخاب شده مورد استفاده قرار می گیرد. کلید میانبر: V نکته: با نگه داشتن کلید [...]

تنظیمات Frame Buffer در پنجره رندر ستاپ

تنظیمات Frame Buffer در پنجره رندر ستاپ

در این مقاله به سراغ تنظیمات فریم بافر در تب vray از تنظیمات رندر وی ری در تری دی مکس خواهیم رفت و هر آنچه لازم است در مورد فریم بافر بدانید را از منبع اصلی تشریح خواهیم کرد.همانطور که در تصویر [...]