تنظیمات فریم بافر در پنجره رندر ستاپ
شناسه پست: 1315
بازدید: 30

در این مقاله به سراغ تنظیمات فریم بافر در تب vray از تنظیمات رندر وی ری در تری دی مکس خواهیم رفت و هر آنچه لازم است در مورد فریم بافر بدانید را از منبع اصلی تشریح خواهیم کرد.همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید رل آوت frame baffer اولین رل آوت تب vray  در پنجره رندر ستاپ وی ری است که مربوط به نمای گرافیکی رندر شما می شود و تمام فعل و انفعالات فرآیند رندرینگ درون این پنجره به شما نمایش داده می شود.در ادامه با تنظیمات Frame Buffer در پنجره رندر ستاپ بصورت جزئی تر آشنا خواهیم شد.

 

مسیر دسترسی به تنظیمات frame buffer

برای دسترسی به تنظیمات فریم بافر از مسیر زیر اقدام کنید:

Render Setup window > V-Ray tab > Frame buffer rollout

تنظیمات-Frame-Buffer-در-پنجره-رندر-ستاپ

1- تنظیمات Frame Buffer در پنجره رندر ستاپ

تنظیمات موجود در بافر فریم، جنبه های مختلف بافر قاب V-Ray را کنترل می کند، یک پنجره نمایش برای رندرهای بهینه شده برای V-Ray.

هنگام رندر در 3ds Max بدون V-Ray، رندرها در فریم بافر 3ds Max ظاهر می شوند. V-Ray Frame Buffer به طور مشابه کار می کند زیرا تصویر رندر شده را در هنگام تولید نمایش می دهد و همچنین ابزارهای اضافی مخصوص V-Ray را ارائه می دهد.

به دلایل فنی، فریم بافر اصلی 3ds Max همچنان در زمان رندر ایجاد می شود، حتی اگر در بافر قاب V-Ray رندر شود. با این حال، هنگامی که V-Ray Frame Buffer فعال است، V-Ray هیچ داده ای را به فریم بافر 3ds Max ارائه نمی کند. برای حفظ مصرف حافظه هنگام استفاده از V-Ray Frame Buffer، تنظیمات زیر توصیه می شود:

  • در قسمت Common tab Output Size در پنجره Render Setup، Width و Height را روی مقادیر کم مانند 100 تنظیم کنید.
  • در قسمت Common tab Render Output گزینه Rendered Frame Window را غیرفعال کنید.
  • در نسخه V-Ray Frame Buffer (توضیح داده شده در این صفحه)، دریافت وضوح از MAX را غیرفعال کنید و مقادیر Width و Height مورد نظر را به همراه هر اطلاعات مورد نیاز دیگری مانند جنبه تصویر وارد کنید.
آموزش پلاگین floor generator
خواندن

 

مولفه های تنظیمات فریم بافر

  • Enable built-in frame buffer: استفاده از فریم بافر داخلی وی ری را فعال می کند. هنگامی که غیرفعال است، رندرها در بافر فریم 3ds Max ظاهر می شوند.
  • Memory frame buffer : یک بافر قاب V-Ray ایجاد می کند و از آن برای ذخیره داده های رنگی استفاده می کند که می توانید در حین رندرینگ و پس از آن مشاهده کنید. اگر می‌خواهید رزولوشن‌های بسیار بالایی را رندر کنید که در حافظه جا نمی‌شوند یا ممکن است مقدار زیادی از RAM شما را بخورد و اجازه ندهد صحنه به درستی رندر شود، می‌توانید این ویژگی را خاموش کنید و فقط از تصویر خام Render to V-Ray استفاده کنید.
  • Show last VFB: این گزینه آخرین رندر گرفته شده در فریم بافر را مجددا به حالت نمایش در می آورد. همین امر را می توان با متد ()showLastVFB() MaxScript رندر V-Ray نیز به دست آورد.
  • Reset VFB position: این گزینه V-Ray VFB را در صورتی که موقعیت آن قبلاً تغییر کرده باشد به محل اصلی خود برمی‌گرداند.
  • Get resolution from 3ds Max: باعث می شود V-Ray VFB وضوح خود را از تنظیمات رندر معمولی 3ds Max بگیرد.
  • Image aspect: وقتی دریافت رزولوشن از Max غیرفعال است، جنبه تصویر را برای تصویر رندر شده در VFB مشخص می کند.
  • Pixel aspect: زمانی که دریافت وضوح از Max غیرفعال است، جنبه پیکسلی تصویر رندر شده را در بافر قاب V-Ray مشخص می کند.
  • Width : عرض تصویر را زمانی که دریافت وضوح از Max غیرفعال است، مشخص می کند.
  • Height: ارتفاع تصویر را زمانی که دریافت رزولوشن از Max غیرفعال است، مشخص می کند.
  • Swap:  مقادیر پارامترهای Height و Width را تعویض می کند.
  • Preset: هنگامی که دریافت رزولوشن از 3ds Max غیرفعال است، رزولوشن V-Ray VFB را از لیستی از پیش تنظیم‌های وضوح انتخاب می‌کند.
  • V-Ray raw image file: هنگامی که فعال باشد، V-Ray مستقیماً داده های تصویر خام را هنگام رندر کردن روی دیسک می نویسد. هیچ داده ای را در RAM ذخیره نمی کند، بنابراین این ویژگی هنگام ارائه وضوح های بزرگ برای حفظ حافظه با بافر فریم حافظه غیرفعال بسیار مفید است. برای دیدن آنچه در حال رندر است، تنظیمات Generate preview را روشن کنید. برای اطلاعات بیشتر به بخش Save V-Ray Image File مراجعه کنید.
  • نکته مهم: اگر از Progressive Image Sampler استفاده می کنید، تصویر در حین رندر در حافظه نگهداری می شود. شما باید به صورت دستی رندر را متوقف کنید، یا یک محدودیت تعیین کنید و منتظر بمانید تا رندر کامل شود قبل از اینکه vrimg. ذخیره شود.
  • Generate preview: یک پیش نمایش کوچک از آنچه ارائه می شود ایجاد می کند. اگر از بافر قاب حافظه V-Ray برای حفظ حافظه استفاده نمی‌کنید (یعنی بافر رندر به قاب حافظه غیرفعال است)، می‌توانید از این ویژگی برای مشاهده تصویر کوچکی از آنچه در واقع رندر می‌شود استفاده کنید و در صورت وجود چیزی، رندر را متوقف کنید. که اشتباه به نظر می رسد
  • Separate render channels: کانال ها را از VFB در فایل های جداگانه ذخیره می کند. از دکمه Browse… برای مشخص کردن فایل استفاده کنید. این گزینه فقط هنگام رندر کردن در فریم بافر حافظه موجود است. اگر رندر فقط روی یک فایل تصویر خام انجام شود، پس از اتمام رندر، کانال های رندر را می توان از آن فایل استخراج کرد. اگر عنصر رندر VRayDenoiser فعال باشد، کانال RGB با متن origRGB که به نام فایل ضمیمه شده است ذخیره می شود و کانال effectResult دارای متن RGB_color است.
  • Separate folders:  هر عنصر رندر را بر اساس نام آن در یک پوشه جداگانه ذخیره می کند.
  • Expand # to frame number : (به طور پیش فرض فعال است) آن را غیرفعال کنید تا V-Ray از جایگزینی نماد # با شماره فریم برای کانال های رندر جداگانه جلوگیری کند.
  • Save RGB و Save Alpha: ذخیره کانال های RGB و Alpha را به ترتیب غیرفعال می کند. اگر فقط می خواهید کانال های رندر دیگری ایجاد کنید، این می تواند مفید باشد. توجه داشته باشید که V-Ray همچنان کانال های RGB و Alpha را تولید می کند. با این حال، آنها ذخیره نمی شوند.
  • Save VFB color corrections to render elements : وقتی فعال باشد، تصحیح رنگ VFB را برای رندر کردن عناصر ذخیره می کند.
  • Resumable rendering: اگر یک فایل قابل ازسرگیری برای فریم فعلی وجود داشته باشد، رندر از آن از سر گرفته می شود. در غیر این صورت، یک رندر جدید شروع می شود و فایل های قابل ازسرگیری ذخیره می شوند. اگر رندر از قبل کامل شده باشد، فریم حذف می شود و فریم بعدی (در صورت وجود) شروع می شود.
  • Autosave Interval (min): فاصله زمانی را بر حسب دقیقه برای ذخیره فایل های قابل ازسرگیری در حین رندر مشخص می کند. این استفاده فقط برای نمونه گیری پیش رونده اعمال می شود. رندرهای سطل در هر سطل تکمیل شده ذخیره می شوند. مقدار 0 ذخیره خودکار را در حین رندر غیرفعال می کند و فایل های قابل ازسرگیری فقط در پایان رندر ذخیره می شوند.
  • Delete resumable data from completed frames : وقتی فعال باشد، اگر فریم با موفقیت تکمیل شود، فایل قابل ازسرگیری به‌طور خودکار حذف می‌شود. این برای فایل‌های vrimg. یا vrprog. بیشتر اعمال می‌شود، وقتی فایل تصویر خروجی vrimg. باشد اعمال نمی‌شود.
آموزش متحرک سازی کاراکتر توسط Biped
خواندن

 

 

منبع: https://docs.chaos.com/display/VMAX/Frame+Buffer+Settings

سایر مطالب سایت

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

  ابزار move tool اولین آیکون در جعبه ابزار سمت چب فتوشاپ می باشد. این ابزار جهت جا به جایی تصاویر و ناحیه های انتخاب شده مورد استفاده قرار می گیرد. کلید میانبر: V نکته: با نگه داشتن کلید [...]

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران یکی از جذابترین حوزه های گرافیک سه بعدی ست که با طراحی کابینت مدرن تفاوت های اساسی دارد و نیاز به سطح مهارتی بسیار بالاتری در مدلینگ آن است.استفاده از ابزارهای زیبا و پر پیچ و [...]

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس در عین اینکه یک تخصص پولساز است می تواند یک تفریح فوق العاده و جذاب برای گزران اوقات فراغت هر کسی باشد.با توجه به زقابتی [...]

ابزار quick selection tool در فتوشاپ

ابزار quick selection tool در فتوشاپ

  در این پست از سری آموزش های رایگان مکس آموز به آموزش quick selection tool می پردازیم و به تمامی تنظیمات و جزئیات این ابزار قدرتمند در فتوشاپ اشاره کامل خواهیم کرد به گونه ای که پس از دیدن [...]

آموزش مدلسازی پرده در تری دی مکس

آموزش مدلسازی پرده در تری دی مکس

  آموزش مدلسازی پرده در تری دی مکس در ادامه سلسله آموزش های رایگان تری دی مکس این بار به آموزش ساخت پرده در تری دی مکس خواهیم پرداخت.یکی از بهترین مادیفایر ها در ساخت پرده در تری دی مکس [...]