Extrude در تری دی مکس
3Ds Max یک نرمافزار حرفهای طراحی رایانه سه بعدی است که برای ایجاد انیمیشنهای سه بعدی، بازیها، مدلها، تصاویر و غیره استفاده میشود و نقش عمدهای در کار توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی، استودیوهای فیلم و تلویزیون دارد. Extrude یک بخش بسیار اساسی از مدل سازی اشکال سه بعدی در نرم افزار 3ds max است. این بخشی از دستور اصلاح کننده نرم افزار 3Ds max است و پس از ترسیم هر شکل دو بعدی برای ایجاد تغییرات استفاده می شود. اصلاح کننده Extrude عمدتا برای ایجاد اشکال سه بعدی از اشکال دو بعدی استفاده می شود.
مراحل یادگیری اکسپلود در تری دی مکس
اصلاح کننده Extrude یک دید واقعی از مدل ما می دهد. در اینجا نحوه استفاده از اصلاح کننده Extrude را در پروژه خود به صورت مرحله به مرحله یاد خواهید گرفت. بیایید آموزش خود را به روشی بسیار جالب شروع کنیم.
در نرم افزار 3Ds max چهار ناحیه کار وجود دارد که عبارتند از نمای بالا، نمای جلو، نمای چپ و آخرین مورد نمای پرسپکتیو است. ما می توانیم هر زمان که بخواهیم هر یک از آنها را برای طراحی مدل خود انتخاب کنیم.
- ما در اینجا چند شکل 2 بعدی را ترسیم خواهیم کرد. برای ترسیم شکل دو بعدی، به پنل مشترک می روم.
- روی تب Shapes در پنل مشترک کلیک کنید.
ما در اینجا با گرفتن دستور شکل دو بعدی از command panel ، برخی از شکل های دو بعدی را ترسیم می کنیم. شما می توانید هر شکلی را برای یادگیری خود بکشید. برای مشاهده بهتر در تمام صفحه، Alt+W را روی صفحه کلید فشار دهید.
اکنون در هر نقطه از شبکه نمای بالا کلیک می کنم. می توانید روی کمربند یا خارج از کمربند کلیک کنید تا شکل 2 بعدی خود را بکشید و نشانگر ماوس را بکشید تا طول و عرض به شکل مطابق با پارامتر آن داده شود، برای خروج از آن کلیک چپ کنید و برای خروج از دستور کلیک راست کنید.
ما دو نوع مختلف اکسترود را در اینجا خواهیم دید، اولی که به شکل 2 بعدی بسته و دومی به شکل 2 بعدی باز است همانطور که در تصویر بالا ترسیم می کنم. برای اکسترود کردن، شیئی را که می خواهید اکسترود کنید، انتخاب کنید. من به شما در همه شی را یکی یکی نشان خواهم داد. روی دکمه modify tab پنل مشترک کلیک کنید.
من مستطیل را انتخاب می کنم و سپس روی دکمه modify tab پانل مشترک کلیک می کنم. روی گزینه modify list کلیک کنید، یک برگه کشویی باز می شود.
در این تب، ما انواع مختلفی از دستورات اصلاح را داریم. برای دستور اکسترود، دکمه E را روی صفحه کلید فشار دهید، یا میتوانید با نشانگر ماوس برای اکسترود کردن به پایین اسکرول کنید. بر روی Extrude کلیک کنید.
می توانید اثر اکسترود را در نمای پرسپکتیو مشاهده کنید. با فشار دادن Alt +W روی صفحهکلید و دوباره Alt + W برای تمامصفحه، به نمای پرسپکتیو بروید.
در اینجا در قسمت پارامترها، میتوانیم ارتفاع را با دادههای مثبت و دادههای منهای به این مستطیل بدهیم تا شکل سهبعدی به آن بدهیم. برای تغییر داده ها، می توانید به صورت دستی هر داده ای را وارد کنید یا فقط به آن داده ای که می خواهید تغییر دهید بروید و روی دکمه فلش کوچک آن داده کلیک کنید و با نگه داشتن کلیک در نشانگر ماوس را بکشید و در جهت بالا بکشید تا مقدار را افزایش دهید. مقدار و جهت نزولی برای داده های منفی/کاهش یافته.
در قسمت پارامتر یک پارامتر Segment داریم. ما میتوانیم بخشهای زیادی را به شکل سه بعدی خود بدهیم. بخش ها به مدل سازی اشکال سه بعدی کمک می کنند. برای اعمال یک قطعه، داده های جعبه سگمنت را تغییر دهید. اگر به داده ها عدد 5 بدهم، 5 بخش در شی ما وجود خواهد داشت و برای مشاهده قطعه در شی، F4 را روی صفحه کلید فشار دهید.
یا بر روی گزینه پیش فرض سایه زدن در گوشه سمت چپ بالای شکل کار کلیک کنید. یک کادر کشویی باز می شود. فرم گزینه Edges Faces را در اینجا انتخاب کنید تا بخش را در آن شی ببینید.
به همین ترتیب می توانید با انجام همین مراحل به اجسام دیگر اکستروژن بدهید.
در اینجا می بینید که همه اجسام بسته دارای یک نوع اکسترود هستند، اما ما فقط روی دیوار آن شکل به شکل باز اکسترود کرده ایم. این تفاوت اصلی در استفاده از اکسترود در اشکال بسته و باز 2 بعدی است. ما می توانیم اصلاح کننده اکسترود را از هر شی حذف کنیم. برای حذف اکسترود از آن جسم. شی را انتخاب کنید. از گزینه stack به قسمت move modifier بروید و روی آن کلیک کنید تا حذف شود.
در اینجا می توانیم اکسترود هر شی 3 بعدی را برای اشکال دو بعدی دیگر با همان پارامترها کپی کنیم. به بخش پارامتر بروید و روی شی اکسترود شده برای کپی اکستروژن کلیک کنید. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است روی extrude کلیک کنید.
حالا گزینه extrude را با نگه داشتن آن با کلیک چپ ماوس بکشید و آن را به شکل 2 بعدی که می خواهید همان اکسترود را در آن اعمال کنید، رها کنید.
- اکنون آن شکل 2d نیز دارای همان نوع اکسترود با همان پارامترها است.
ما در اینجا در قسمت پارامتر یک گزینه Capping داریم. ما در اینجا دو نوع پارامتر داریم Cap Start و Cap End. با گزینه Cap Start، میتوانیم صفحه بالا/شروع هر شکل سه بعدی را خاموش کنیم. علامت کادر شروع کلاهی را برای خارج کردن وجه بالا بردارید و روی صفحه بالایی علامت بزنید.
با گزینه Cap End، میتوانیم صفحه پایین/انتهای هر شکل سه بعدی را خاموش کنیم. علامت کادر انتهای کلاهک را برای خارج کردن وجه پایین بردارید و روی صفحه پایین علامت بزنید.
اینها اصول اولیه اصلاح کننده اکسترود در مدل سازی 3ds max شکل سه بعدی است. شما می توانید از این اصلاح کننده اکسترود در ساخت انواع مدل سازی مانند ایجاد مدل اتاق ها، سقف های پاییزی و … استفاده کنید. به راحتی می توانید متوجه شوید که اکستروژن دستور اصلی ایجاد هر شکل سه بعدی در مدل شما است.
نتیجه
پس از نگاهی به اصلاح کننده Extrude نرم افزار 3Ds max با من، کمک بزرگی در مدل سازی شی خود در طول کار پروژه خود خواهید یافت. اکسترود به شکل 2 بعدی شما ظاهری سه بعدی می دهد و وقتی به شکل 2 بعدی خود اکسترود می دهید، تاثیرگذاری آن بیشتر و بیشتر می شود. پس از اطلاع از اصلاح کننده اکسترودر، در مرحله بعدی منطقه مدل سازی در 3ds max اقدام خواهید کرد.این راهنمای حجم سازی در تری دی مکس است. در اینجا بحث می کنیم که چگونه اصلاح کننده Extrude عمدتاً برای ایجاد اشکال سه بعدی به شی از اشکال دو بعدی استفاده می شود. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایر مقالات مرتبط ما نیز نگاه کنید –