در ادامه آموزش های مربوط به editable poly این بار به مجموعه ابزار ها و تنظیمات سربرگ Edite edge خواهیم پرداخت و هر انچه در این مجموعه گنجانده شده را با ذکر مثال های کاربردی تشریح خواهیم کرد.بدیهی است در تدوین این آموزش از مرجع اصلی و از شرکت سازنده تری دی مکس بهره برده ایم.
Edit Edges rollout
Insert Vertex: به کمک این دکمۀ امکان ایجاد (Vertex) بر روی ادجها (edge) میسر میگردد.
Remove: وظیفۀ حذف ادجهای (edge) انتخابی با حفظ (Face) مربوطه را بر عهدۀ دارد.
توجه: در صورت پاک کردن ادجها (edge) ورتکسهای (Vertex) آن باقی میماند. با نگهداشتن کلید (Ctrl) هنگام پاک کردن ورتکسها (Vertex) هم حذف میشوند.
Split: با زدن بر روی دکمۀ (Split) در صورت انتخاب (edge) مش به دو (element) مجزا تبدیل میشوند.
Extrude: امکان حجمدادن به (edge) با استفاده از (Extrude) میسر میشود.
Weld: با زدن بر روی این دکمۀ ادجهای (edge) انتخابشده با توجه به دامنۀ (Weld) به یکدیگر جوش میخورند.
Chamfer: امکان پخی زدن به (edge) با استفاده از (Chamfer) میسر میشود.
Target Weld: جهت جوشدادن دو (edge) بهصورت هدفدار
Bridge: جهت ایجاد اتصال بین دو (edge)
Connect: ایجاد (edge) بین دو یا چند (edge) انتخابی
Create Shape: به کمک این دکمۀ امکان ساخت (spline shape) بر اساس ادجهای (edge) انتخابشده امکانپذیر میشود.
Edge Properties
Weight: تعیینکنندۀ سنگینی
Crease: تعیین تیزی لبۀها
Depth: تعیینکنندۀ عمق سنگینی
Hard: نمایش (Edge) انتخابشده بهصورت تیز که با تغییر گروههای هموارسازی این امر اتفاق میافتد.
Smooth: جهت از بین بردن (Hard Edges) و یکپارچهسازی گروههای هموارسازی مورد استفاده قرار میگیرد.
Display Hard Edges: نمایش (Hard Edges) با رنگ سبز
[Edit Tri[angulation: امکان ویرایش (invisible edge) امکانپذیر میگردد.
Turn: وظیفۀ چرخش (invisible edge) را بر عهدۀ دارد.