شناسه پست: 1841
بازدید: 161

سابقاً در یک مقاله مجزا به آموزش ادیت پلی Editable Poly در تری دی مکس پرداختیم.یکی از سربرگ های که در Editable Poly با آن روبرو هستیم سربرگ Edit Geometry است که در این مقاله به تمامی پارامترهای آن اشاره خواهیم کرد.

Edit Geometry Rollout

سربرگ Edit Geometry هنگامی در دسترس قرار میگیرد که هیچ ساب آبجکتی توسط هیچکدام از انتخابگر های سربرگ selection انتخاب نشده باشند.در صورت انتخاب یکی از ساب آبجکت ها توسط انتخابگر های پنجگانه ، تب edit geometry به نام همان انتخابگر ظاهر شده و ابزار های خاص همان انتخابگر را ارائه می کند.

Repeat Last: تکرار آخرین عمل در محلی که تمایل دارید، صورت می‌پذیرد.

Constraints

جهت مقید‌کردن از (Constraints) استفاده می‌شود.

None: در صورت انتخاب این گزینۀ، (Constraints) غیرفعال است.

Edge: مقیدنمودن (sub-object) در حین (transformations) بر روی (edge)

Face: مقیدنمودن (sub-object) در حین (transformations) بر روی (Face)

Normal: مقیدنمودن (sub-object) در حین (transformations) در راستای (Normal)

Preserve UVs: با غیرفعال‌کردن این تیک در صورت ویرایش (sub-objects) از تأثیرگذاشتن بر روی تکسچر صرف‌نظر می‌کند.

Create

این دکمۀ بسته به (level) فعال، عملکرد متفاوتی دارد.

  • Object, Polygon, and Element levels: امکان ساخت (polygons) میسر می‌شود.
  • Vertex level: امکان ساخت (vertices) میسر می‌شود.
  • Edge and Border levels: امکان ساخت (edges) میسر می‌شود.

Collapse: جهت جوش‌دادن (sub-objects) به‌صورت گروهی و یکی‌شدن از مرکز محدودۀ انتخابی استفاده می‌شود.

Attach: ضمیمه کردن آبجکت‌های مجزا به یکدیگر

Detach: جدا نمودن ساب‌آبجکت‌های (sub-object) انتخاب‌شده به (sub-object) یا آبجکت مجزا

Slice Plane: با زدن بر روی این دکمۀ یک (Plane) بر روی آبجکت ظاهر می‌شود که فرصت برش‌زدن بر روی آبجکت برای شما مهیا می‌شود. جهت غیرفعال‌شدن، مجدد بر روی دکمۀ (Slice Plane) کلیک کنید.

Split: با فعال‌کردن این تیک در صورت ایجاد برش بر روی آبجکت، از محل برش به دو (element) مجزا تبدیل می‌شود.

Slice: با زدن بر روی این دکمۀ در محل قرار گیری (Slice Plane) برش ایجاد می‌شود.

سایر مطالب سایت

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران یکی از جذابترین حوزه های گرافیک سه بعدی ست که با طراحی کابینت مدرن تفاوت های اساسی دارد و نیاز به سطح مهارتی بسیار بالاتری در مدلینگ آن است.استفاده از ابزارهای زیبا و پر پیچ و [...]

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس در عین اینکه یک تخصص پولساز است می تواند یک تفریح فوق العاده و جذاب برای گزران اوقات فراغت هر کسی باشد.با توجه به زقابتی [...]

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

  ابزار move tool اولین آیکون در جعبه ابزار سمت چب فتوشاپ می باشد. این ابزار جهت جا به جایی تصاویر و ناحیه های انتخاب شده مورد استفاده قرار می گیرد. کلید میانبر: V نکته: با نگه داشتن کلید [...]

تنظیمات Frame Buffer در پنجره رندر ستاپ

تنظیمات Frame Buffer در پنجره رندر ستاپ

در این مقاله به سراغ تنظیمات فریم بافر در تب vray از تنظیمات رندر وی ری در تری دی مکس خواهیم رفت و هر آنچه لازم است در مورد فریم بافر بدانید را از منبع اصلی تشریح خواهیم کرد.همانطور که در تصویر [...]