سابقاً در یک مقاله مجزا به آموزش ادیت پلی Editable Poly در تری دی مکس پرداختیم.یکی از سربرگ های که در Editable Poly با آن روبرو هستیم سربرگ Edit Geometry است که در این مقاله به تمامی پارامترهای آن اشاره خواهیم کرد.
Edit Geometry Rollout
سربرگ Edit Geometry هنگامی در دسترس قرار میگیرد که هیچ ساب آبجکتی توسط هیچکدام از انتخابگر های سربرگ selection انتخاب نشده باشند.در صورت انتخاب یکی از ساب آبجکت ها توسط انتخابگر های پنجگانه ، تب edit geometry به نام همان انتخابگر ظاهر شده و ابزار های خاص همان انتخابگر را ارائه می کند.
Repeat Last: تکرار آخرین عمل در محلی که تمایل دارید، صورت میپذیرد.
Constraints
جهت مقیدکردن از (Constraints) استفاده میشود.
None: در صورت انتخاب این گزینۀ، (Constraints) غیرفعال است.
Edge: مقیدنمودن (sub-object) در حین (transformations) بر روی (edge)
Face: مقیدنمودن (sub-object) در حین (transformations) بر روی (Face)
Normal: مقیدنمودن (sub-object) در حین (transformations) در راستای (Normal)
Preserve UVs: با غیرفعالکردن این تیک در صورت ویرایش (sub-objects) از تأثیرگذاشتن بر روی تکسچر صرفنظر میکند.
Create
این دکمۀ بسته به (level) فعال، عملکرد متفاوتی دارد.
- Object, Polygon, and Element levels: امکان ساخت (polygons) میسر میشود.
- Vertex level: امکان ساخت (vertices) میسر میشود.
- Edge and Border levels: امکان ساخت (edges) میسر میشود.
Collapse: جهت جوشدادن (sub-objects) بهصورت گروهی و یکیشدن از مرکز محدودۀ انتخابی استفاده میشود.
Attach: ضمیمه کردن آبجکتهای مجزا به یکدیگر
Detach: جدا نمودن سابآبجکتهای (sub-object) انتخابشده به (sub-object) یا آبجکت مجزا
Slice Plane: با زدن بر روی این دکمۀ یک (Plane) بر روی آبجکت ظاهر میشود که فرصت برشزدن بر روی آبجکت برای شما مهیا میشود. جهت غیرفعالشدن، مجدد بر روی دکمۀ (Slice Plane) کلیک کنید.
Split: با فعالکردن این تیک در صورت ایجاد برش بر روی آبجکت، از محل برش به دو (element) مجزا تبدیل میشود.
Slice: با زدن بر روی این دکمۀ در محل قرار گیری (Slice Plane) برش ایجاد میشود.