آشنایی با پلاگین ColorCorrect
شناسه پست: 925
بازدید: 47

سابقاً پلاگین ColorCorrect بسیار محبوب بود و مهمتر از آن، ویژگی های منحصر به فردی  ارائه می کرد. اما از 3ds Max 2013 به بعد  نقشه جدیدی به نام Color Correction Map معرفی شد. این نقشه تقریباً همان ویژگی های ColorCorrect را ارائه می دهد، اما قبلاً در بسته استاندارد 3ds Max تعبیه شده است. هیچ پلاگین اضافی مورد نیاز نیست. اکنون برای مدت طولانی به یک نقشه استاندارد 3ds Max تبدیل شده است.

برای من، به محض اینکه آن را برای اولین بار دیدم، عملکرد نقشه جدید 3ds Max آنقدر شبیه به ColorCorrect به نظر می رسید که حتی فکر می کردم Autodesk فقط یک نسخه کمی تغییر یافته از ColorCorrect را در بسته استاندارد 3ds Max گنجانده است. اما ColorCorrect هنوز به عنوان یک افزونه وجود دارد و حتی برای آخرین نسخه ها از جمله 3ds Max 2020 ورژن بروز شده ای را دارد.

واقعیت جالب این است که توسعه‌دهنده ColorCorrect Cuneyt Ozdas، طبق پروفایل LinkedIn خود، یک «توسعه‌دهنده اصلی نرم‌افزار، 3ds max در Autodesk» است. بنابراین شاید برخی از روابط بین ColorCorrect و Color Correction Map واقعاً وجود داشته باشد. کی میدونه…

بنابراین، آیا هنوز در سال 2020 و بعد از آن به پلاگین ColorCorrect نیاز دارید؟

البته بله، اگر به استفاده از این افزونه عادت دارید و نمی خواهید روند کاری خود را تغییر دهید.

یا اگر با خطای زیر مواجه شدید:

اگر برنامه سه بعدی خود را باز کنید که از نقشه ColorCorrect استفاده می کند اما هنوز ColorCorrect را نصب نکرده اید، ممکن است این خطای خاص را دریافت کنید. سپس برای باز کردن صحیح مدل سه بعدی، قطعاً باید این افزونه را نصب کنید. بنابراین، در این مورد دوباره بله.

آموزش Scene Explorer در تری دی مکس
خواندن

در بیشتر موارد دیگر، نیاز به استفاده از ColorCorrect در سال 2020 غیر ضروری به نظر می رسد تا راحت. یک نقشه داخلی تصحیح رنگ هنوز فاقد گزینه تصحیح گامای مستقیم است، اما می‌توانید مستقیماً از کادر گفتگوی نقشه Bitmap از یک لغو گاما استفاده کنید:

در صورت نیاز به تصحیح یک نقشه پارامتریک، به عنوان مثال، یک نقشه گرادیان رمپ، می توانید آن را در نقشه داخلی 3ds Max دیگری – ColorMap قرار دهید:

امروزه، من فقط از نقشه تصحیح رنگ تعبیه شده 3ds Max برای مقاصد بافت های مناسب رنگ و نقشه های رویه ای در داخل 3ds Max استفاده می کنم. من شخصا این را به عنوان یک راه حل قوی تر می دانم.

در هر صورت، تا زمانی که تلاش نکنید، هرگز مطمئن نخواهید شد!

افزونه Color Correct بسیار ساده است، پس از نصب، نقشه جدیدی به همین نام به لیست نقشه های 3ds Max اضافه می کند. ویژگی ها و رابط کاربری نقشه اخیراً اضافه شده نوعی ترکیب از V-ray VRayColor و یک نقشه استاندارد 3ds Max Output است. اگر اهل وی ری هستید، با هر دو نقشه آشنا هستید و فورا نحوه استفاده از آن را خواهید فهمید. اگر کاربر موتور رندر دیگری هستید، فقط به طرح توضیح زیر نگاه کنید. جالب‌ترین بخش‌ها، قابلیت‌های تصحیح گاما و کنتراست پلاگین است (به بخش Brightness (%) مراجعه کنید.

ColorCorrect رنگ هر نقشه را تغییر می دهد. این بدان معنی است که می توانید رنگ های یک Bitmap یا هر یک از نقشه های رویه ای را اصلاح کنید. این ابزار بسیار راحت و انعطاف پذیر است. می توانید ColorCorrect را به عنوان آنالوگ بهبود یافته کارت های VRayColor و 3ds Max Output در نظر بگیرید. مزایای هر دو را دارد و برخی از ویژگی های اضافی مانند روشنایی، کنتراست، اشباع را ارائه می دهد و همچنین امکان مدیریت رنگ در حالت های رنگی HSV، HSL را فراهم می کند. این مانند یک قطعه فتوشاپ است که در 3ds Max ساخته شده است.

اموزش طراحی خودرو با 3d max
خواندن

با ColorCorrect می توانید از یک نقشه در قسمت های مختلف صحنه با مقادیر مختلف روشنایی، کنتراست، گاما و غیره استفاده کنید، که نیاز به ویرایش نقشه ها در ویرایشگر پیکسلی مانند فتوشاپ و ایجاد تغییرات مختلف بر روی هارد دیسک شما را برطرف می کند. همچنین این کار باعث کاهش حجم کلی صحنه و مصرف حافظه توسط 3ds Max می شود، زیرا دیگر نیازی به داشتن تعداد زیادی کپی مختلف از بیت مپ در حافظه نیست.

سایر مطالب سایت

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

  ابزار move tool اولین آیکون در جعبه ابزار سمت چب فتوشاپ می باشد. این ابزار جهت جا به جایی تصاویر و ناحیه های انتخاب شده مورد استفاده قرار می گیرد. کلید میانبر: V نکته: با نگه داشتن کلید [...]

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران یکی از جذابترین حوزه های گرافیک سه بعدی ست که با طراحی کابینت مدرن تفاوت های اساسی دارد و نیاز به سطح مهارتی بسیار بالاتری در مدلینگ آن است.استفاده از ابزارهای زیبا و پر پیچ و [...]

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس در عین اینکه یک تخصص پولساز است می تواند یک تفریح فوق العاده و جذاب برای گزران اوقات فراغت هر کسی باشد.با توجه به زقابتی [...]

ابزار quick selection tool در فتوشاپ

ابزار quick selection tool در فتوشاپ

  در این پست از سری آموزش های رایگان مکس آموز به آموزش quick selection tool می پردازیم و به تمامی تنظیمات و جزئیات این ابزار قدرتمند در فتوشاپ اشاره کامل خواهیم کرد به گونه ای که پس از دیدن [...]

آموزش مدلسازی پرده در تری دی مکس

آموزش مدلسازی پرده در تری دی مکس

  آموزش مدلسازی پرده در تری دی مکس در ادامه سلسله آموزش های رایگان تری دی مکس این بار به آموزش ساخت پرده در تری دی مکس خواهیم پرداخت.یکی از بهترین مادیفایر ها در ساخت پرده در تری دی مکس [...]