معرفی Biped در 3ds Max
تری دی مکس یک نرم افزار حرفه ای طراحی رایانه سه بعدی است که در ساخت انیمیشن های سه بعدی، بازی ها، مدل ها، تصاویر و غیره استفاده می شود و نقش عمده ای در کار توسعه دهندگان بازی های ویدیویی، استودیوهای فیلم و تلویزیون ایفا می کند. Biped قسمت اصلی انیمیشن در نرم افزار 3D max است. Biped در 3ds Max به قسمتهایی از شخصیت در مدلسازی شخصیت حرکت میدهد و آن را به دنیای واقعی متصل میکند. با دستور Biped میتوانیم نتیجه عملکرد مدل خود را در دنیای واقعی بررسی کنیم و میتوانیم چندین بار تغییراتی ایجاد کنیم تا زمانی که بهترین نتیجه را از مدل خود در پروژه خود یا مطابق با نیاز مشتری به دست آوریم.
استفاده از Biped برای متحرک سازی کارکتر
Biped دیدی واقع بینانه از مدل ما می دهد. در اینجا یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از Biped در پروژه خود گام به گام انیمیشن بدهید. بیایید آموزش خود را به روشی بسیار جالب شروع کنیم.
مرحله 1: در نرمافزار 3ds max چهار قسمت نمای وجود دارد که عبارتند از نمای بالا، نمای جلو، نمای چپ و آخرین مورد، نمای پرسپکتیو است. ما می توانیم هر زمان که بخواهیم هر یک از آنها را برای طراحی مدل خود انتخاب کنیم.
مرحله 2: برای یادگیری Biped در 3ds max، فقط همان مراحلی را که من انجام میدهم دنبال کنید. اول از همه، به common panel میرویم و روی تب Systems کلیک میکنیم و دوباره روی برگه Biped کلیک میکنیم.
مرحله 3: من در هر نقطه از شبکه نمای پرسپکتیو کلیک میکنم. می توانید روی کمربند یا خارج از کمربند کلیک کنید تا Biped خود را بکشید. شما می توانید در هر نمایی طراحی کنید. اول، دو روش با کشیدن نشانگر ماوس در جهت بالا، یعنی ارتفاع وجود دارد.
مرحله 4: و دوم موقعیت است. با این روش می توانید با کلیک بر روی آن موقعیت، آن را در هر موقعیتی قرار دهید.
مرحله 5: اکنون در اینجا گزینه Body type را داریم – از اینجا میتوانیم Biped خود را در انواع مختلف بدن تغییر دهیم که عبارتند از:
اسکلت
- Male
- Female
- Classic
شما می توانید هر یک از آنها را برای شخصیت Biped انتخاب کنید.
مرحله 6: ما در اینجا پارامترهای دیگری مربوط به مفصل بدن داریم که عبارتند از: پیوندهای گردن – میتوانیم با تغییر پارامتر آن را افزایش دهیم. اگر 4 بدهیم، آنگاه چهار مفصل در مفاصل پیوند گردن وجود خواهد داشت، یعنی میتوانیم در طول انیمیشن چرخش را به دور این مفصل بدهیم.
.
مرحله ۷: پیوندهای ستون فقرات. می توانیم با تغییر پارامتر آن را افزایش دهیم. اگر 6 را به عنوان داده بدهیم، 6 مفصل در پیوند نخاع وجود خواهد داشت.
مرحله ۸: برای پیوندهای پا، میتوانیم حداکثر ۴ پیوند و حداقل ۳ پیوند در مفصل پا ارائه دهیم.
مرحله 9: اگر بخواهیم می توانیم با تنظیم پارامترها در لینک های دم به کاراکتر خود دم بدهیم.
مرحله 10: اگر بخواهیم می توانیم به شخصیت خود دم اسبی بدهیم. دو گزینه دم اسبی وجود دارد، پیوند دم اسبی1 و پیوند دم اسبی 2. ما میتوانیم دو پیوند متفاوت در یک دم اسبی از شخصیت خود بدهیم.
مرحله ۱۱: میتوانیم تعداد انگشتان کاراکترمان را کم یا زیاد کنیم، یعنی اگر در پارامتر ۴ انگشت بدهیم، در بازوی کاراکتر ما چهار انگشت وجود خواهد داشت. به گفته خود شما می توانید حداکثر 5 و حداقل 1 انگشت به شخصیت های خود بدهید.
مرحله ۱۲: در اینجا، برای دادن انگشت پا به شخصیت خود، از گزینه Toes در اینجا استفاده میکنیم و میتوانیم حداکثر ۵ و حداقل ۱ انگشت پا (انگشت) به شخصیت خود بدهیم.
مرحله 13: با استفاده از گزینه toes links میتوانیم در انگشتان پا مفاصل ایجاد کنیم. ما می توانیم حداکثر 3 یا حداقل 1 لینک در اینجا بدهیم.
مرحله 14: ما از این پیوندها برای جابجایی و چرخش تک تک قسمت های انیمیشن شخصیت خود استفاده می کنیم. اکنون، هنگامی که به انیمیشن و تجهیز شخصیت خود با Biped روی می آورید، ما باید برای اصلاح در Biped ترسیم شده شما حرکت کنیم.
مرحله 15: اکنون برای مشاهده بهتر به حالت تمام صفحه نمای پرسپکتیو می رویم. بعد از کلیک روی حالت نمای پرسپکتیو، Alt+ W را برای تمام صفحه فشار دهید.
مرحله ۱۶: در برگه Biped ، انواع مختلفی از پارامترها داریم. بیایید نگاهی به آن بیندازیم. اکنون Biped ترسیم شده خود را انتخاب می کنیم و سپس بر روی زبانه حرکت پنل مشترک کلیک می کنیم.
مرحله 17: ما در اینجا در بخش Biped نوع متفاوتی از پارامتر داریم. ما می توانیم تمام این پارامتر را با توجه به نیاز خود تنظیم کنیم. شما می توانید تمام پارامترها را در تصویر زیر مشاهده کنید.
مرحله 18: ما نمیتوانیم کل Biped خود را با گزینه متحرک معمولی حرکت دهیم. برای حرکت Biped به گزینه Track Selection پارامتر Biped در یک پنل مشترک می رویم.
مرحله 19: در اینجا، گزینه Body Horizontal را برای حرکت در جهت افقی منتقل کردهایم. برای حرکت در جهت افقی، روی تب Body Horizontal کلیک کنید و نشانگر ماوس را در آن جهت بکشید تا حرکت کنید.
مرحله ۲۰: گزینه Body Vertical برای حرکت در جهت عمودی. برای حرکت در جهت عمودی، روی زبانه Body vertical کلیک کنید و نشانگر ماوس را در آن جهت بکشید تا حرکت کنید.
مرحله ۲۱: گزینه Body Rotate برای چرخش در یک حرکت دایرهای. برای چرخش به صورت دایره ای، روی زبانه Body Rotate کلیک کنید و بدنه را مطابق با خود در صفحه X، Y و Z بچرخانید.
مرحله ۲۲: میتوانید با انتخاب آن قسمت، هر قسمت از Biped را بچرخانید. برای انتخاب آن قسمت بر روی آن قسمت کلیک کرده و در نقطه دلخواه خود در صفحه X,Y,Z بچرخانید.
مرحله 23: برای حرکت دادن یک قسمت از بدن در مفصل، فقط باید روی آن قسمت بدن کلیک کنید و روی فرمان حرکت عادی 3ds max که در دو گوشه سمت چپ وجود دارد کلیک کنید و آن قسمت را در X، Y حرکت دهید. ، صفحه های Z که می خواهید با کشیدن نشانگر ماوس در آنها حرکت کنید.
اینها پارامتر اصلی Biped هستند. با استفاده از این پارامتر می توانید آن را با توجه به شخصیت مدل خود تنظیم کنید.
به این ترتیب می توانید به راحتی مدل خود را با Biped برای هر هدفی متحرک سازی و تجهیز کنید. پس از فرمان بر روی Biped ، آینده شما به سمت یک طراح شخصیت در صنایع بازی و همچنین در صنایع انیمیشن سازی شخصیت های کارتونی خواهد رفت. پس از یادگیری Biped از این آموزش، در حین انیمیشن شخصیت شما با Biped سرگرمی بسیار خوبی خواهیم داشت.