Featured Video Play Icon
شناسه پست: 1269
بازدید: 143

 

دستور Bend در تری دی مکس یکی از پرکاربردترین ابزارهای مورد استفاده در این نرم افزار قدرتمند است.با این مادیفایر شما قادر خواهید بود که هر گونه خمیدگی را روی موضوعات مدلینگ خود پیاده سازی کنید.طراحی درب خمیده کابینت ممبران ، طراحی و مدلینگ لاستیک خودرو و بطور کلی هر موضوعی که دارای ماهیتی خمیده و منحتی گونه باشد توسط دستور Bend در تری دی مکس قابل ایجاد است.با این وجود استفاده از دستور Bend در تری دی مکس ممکن است پیچیده به نظر برسد که در این آموزش به آن خواهیم پرداخت و استفاده از مدیفایر Bend در تری دی مکس را برای شما ساده میکنیم.

آموزش مدیفایر bend در تری دی مکس بصورت گام به گام

ابتدا مطابق تصویر و از مسیر مشخص شده(command panel>geometri>sylander) زیر یک سیلندر با ابعاد مشخص شده در تری دی مکس ترسیم میکنیم.

دقت داشته باشید تعداد سگمنت های ارتفاع سیلندر به تعداد کافی ایجاد شود تا انحنا به درستی روی سیلندر اجرایی شود.

چگونه مدیفایر bend در تری دی مکس را اجرا کنیم؟

در ادامه و از مسیر “command panel>modify>bend” مادیفایر bend را فراخوانی می کنیم.

پس از اینکه مایفایر bend به لیست عملگر ها اضافه شد ، بلافاصله شاهد ایجاد یک کادر زرد رنگ پیرامون سیلندر خواهید بود که با حذف bend این کادر نیز حذف می شود.این کادر زرد رنگ برای دید بهتر و کنترل تغییرات بر روی موضوعات برنامه نویسی شده است.

دستور Bend در تری دی مکس برای خم کردن موضوعات دو بعدی و سه بعدی به کار می رود. لازم به ذکر است که برای اجرای فرمان Bend حتما” آبجکت ما باید سگمنت بندی (خطوط تقسیم کننده)شده باشد.

تنظیمات دستور bend در تری دی مکس

همانطور که مشاهده می کنید مادیفایر Bend پارامتر های کمی دارد که در ادامه به عملکرد آنها اشاره می کنیم.

گزینه های قابل تنظیم در این فرمان را با هم مرور می کنیم:

  • Angle : میزان زاویه ی خم آبجکت سه بعدی را تنظیم می کند.
  • Direction : جهت خمش را بصورت 360 درجه تنظیم می کند.
  • Bend Axis : تنظیم کننده ی محور خمش می باشد و به عبارتی در این بخش مشخص می کنیم که خمش در راستای کدام محور سه گانه ی X و Y ویا Z صورت بگیرد.
  • Limit: زیر مجموعه های این گروه مشخص کننده ی عملکرد این فرمان بر روی موضوع منتخب هستند
  • Limit Effect: تنظیم این که آیا محدود سازی عملکرد Bend صورت بگیرد یا نه
  • Upper Limit: تنظیم فاصله ی سر اصلاحگر Bend تا سر موضوع
  • Lower Limit: تنظیم فاصله ی اصلاحگر Bend تا انتهای موضوع

سایر مطالب سایت

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران یکی از جذابترین حوزه های گرافیک سه بعدی ست که با طراحی کابینت مدرن تفاوت های اساسی دارد و نیاز به سطح مهارتی بسیار بالاتری در مدلینگ آن است.استفاده از ابزارهای زیبا و پر پیچ و [...]

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس در عین اینکه یک تخصص پولساز است می تواند یک تفریح فوق العاده و جذاب برای گزران اوقات فراغت هر کسی باشد.با توجه به زقابتی [...]

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

  ابزار move tool اولین آیکون در جعبه ابزار سمت چب فتوشاپ می باشد. این ابزار جهت جا به جایی تصاویر و ناحیه های انتخاب شده مورد استفاده قرار می گیرد. کلید میانبر: V نکته: با نگه داشتن کلید [...]

تنظیمات Frame Buffer در پنجره رندر ستاپ

تنظیمات Frame Buffer در پنجره رندر ستاپ

در این مقاله به سراغ تنظیمات فریم بافر در تب vray از تنظیمات رندر وی ری در تری دی مکس خواهیم رفت و هر آنچه لازم است در مورد فریم بافر بدانید را از منبع اصلی تشریح خواهیم کرد.همانطور که در تصویر [...]