شناسه پست: 1844
بازدید: 91

پیشتر در مقاله ای مجزا به آموزش ادیت پلی Editable Poly در تری دی مکس پرداختیم.یکی از سربرگ های که در Editable Poly با آن روبرو هستیم سربرگ Edit Vertices است که در این مقاله به تمامی پارامترهای آن اشاره خواهیم کرد.

Edit Vertices rollout

Edit Vertices وظیفه مدیریت و ویرایش ورتکس ها یک موضوع را بر عهده دارد.ورتکس ها همان نقاطی روی یک حجم سه بعدی است که پاره خط ها را به یکدیگر متصل می کنند.تسلط بر Edit Vertices می تواند دست شما را هنگام مدلینگ و ویرایش یک موضوع بسیار باز کند.

Remove: با زدن بر روی این دکمۀ (vertices) انتخاب‌شده حذف می‌شوند.در این حالت تنها vertices و edges حذف شده و فضای خالی توسط پولیگان پر می شود(بر عکس حالتی که از delete استفاده میکنیم)

Break: با زدن بر روی این دکمۀ (vertices) انتخاب‌شده از هم جدا می‌شوند.در این حالت یک ورتکس واحد یه چند ورتکس جدا از هم تبدیل می شوند.

Extrude: با زدن بر روی این دکمۀ (vertices) انتخاب‌شده دارای حجم (Extrude) می‌شوند.این افزایش حجم در راس و دامنه ورتکس ها ایجاد می شوند.



Weld: با زدن بر روی این دکمۀ (vertices) انتخاب‌شده با توجه به دامنۀ (Weld) به یکدیگر جوش می‌خورند.استفاده از این قابلیت زمانی ضروری می شود که قصد داشته باشید چندین ورتکس جدا از یکدیگر را بهم جوش داده و یکی کنید.

Chamfer: با زدن بر روی این دکمۀ (vertices) انتخاب‌شده پخی‌زده خواهد شد.با اعمال ابزار Chamfer بر روی ورتکس ها ، هر ورتکس به چند ورتکس تبدیل شده و بر اساس عدد دامنه Chamfer ، این ورتکس های جدید از یکدیگر فاصله می گیرند.

Target Weld: جهت جوش‌دادن دو (vertice) به‌صورت هدف‌دار

Connect: جهت ایجاد اتصال بین دو (vertice) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلیدمیان‌بر > Ctrl+Shift+E

Remove Isolated Vertices: با زدن بر روی این دکمۀ تمامی ورتکس‌هایی (vertice) که با بدنۀ آبجکت ارتباط ندارند، حذف می‌گردند.

Remove Unused Map Verts: با کلیک کردن بر روی این گزینۀ مپ ورتکس‌هایی (map vertices) که در (Unwrap UVW editor) برای ما نمایش داده می‌شوند ولی (Map) پذیر نیستند، حذف می‌گردند.

Weight: تعیین مقدار سنگینی

Crease: با انتخاب (vertice) و افزایش مقدار (Crease) باعث کشیده‌شدن (vertice) به‌سمت راس‌ها شده و در نتیجه نقاطی تیز خواهیم داشت.

برای مشاهدۀ تغییرات (Crease) باید از مدیفایر (OpenSubdiv) بر روی آبجکت مورد‌نظر استفاده کنید.

سایر مطالب سایت

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران یکی از جذابترین حوزه های گرافیک سه بعدی ست که با طراحی کابینت مدرن تفاوت های اساسی دارد و نیاز به سطح مهارتی بسیار بالاتری در مدلینگ آن است.استفاده از ابزارهای زیبا و پر پیچ و [...]

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تری دی مکس در عین اینکه یک تخصص پولساز است می تواند یک تفریح فوق العاده و جذاب برای گزران اوقات فراغت هر کسی باشد.با توجه به زقابتی [...]

ابزار quick selection tool در فتوشاپ

ابزار quick selection tool در فتوشاپ

  در این پست از سری آموزش های رایگان مکس آموز به آموزش quick selection tool می پردازیم و به تمامی تنظیمات و جزئیات این ابزار قدرتمند در فتوشاپ اشاره کامل خواهیم کرد به گونه ای که پس از دیدن [...]

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

نحوه کار با ابزار جابجایی (MOVE) در فتوشاپ

  ابزار move tool اولین آیکون در جعبه ابزار سمت چب فتوشاپ می باشد. این ابزار جهت جا به جایی تصاویر و ناحیه های انتخاب شده مورد استفاده قرار می گیرد. کلید میانبر: V نکته: با نگه داشتن کلید [...]

نحوه ساخت متریال پرده حریر در ویری

نحوه ساخت متریال پرده حریر در ویری

آموزش ساخت متریال شفاف و حریر گونه در وی ری در این آموزش از سری آموزش های رایگان ویری به ساخت متریال پارچه حریر در تری دی مکس توسط پلاگین قدرتمند ویری خواهیم پرداخت. ساخت متریال حریر در ویری از [...]